14 yılda Karabük’e ulaştırma ve haberleşme alanında 945,3 milyon TL yatırım yaptık

14 yılda Karabük’e ulaştırma ve haberleşme alanında 945,3 milyon TL yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Karabük’de payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

 

KARABÜK’Ü TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Karabük’ü diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 185 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 201 kilometreye uzattık. Böylece Karabük’e erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Karabük’deki karayolu ağını 386 kilometreye ulaştırdık.

 

DEVLET YOLU        185 km

İL YOLU                    201 km

TOPLAM YOL AĞI  386 km

 

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Karabük da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesi 7 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 109 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Karabük’ün toplam bölünmüş yol mesafesini 116 kilometreye çıkardık.

 

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi              7 km

2016                           116 km

 

Karabük’ün yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

 

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

 

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Safranbolu-Karabük -Eskipazar-Bölge Hududu Yolu (55 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol, 10 adet köprü)
• Kastamonu-Karabük Yolu (28.7 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)
• (Kastamonu-Karabük)Ayrımı-Safranbolu-Bartın Yolu (15 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)
• Eskipazar Şehir geçişi (3.5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)
• Karabük Ayrımı-Mengen Yolu (5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• (Eflani-Daday) Ayrımı-Pınarbaşı Yolu (20.5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (Safranbolu-Bartın) Ayrımı-Eflani yolu (24.4 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Soğanlı ve Hamamlı Köprüleri

• Çevrikçay, Toprakcuma, Filyos-6 ve Yenice yeni köprüleri

• A.Güney Soğanlı ve Balıkısık Köprüleri

• Karabük-Yenice)Ayrımı Kozcağız Yolu Balıkısık Köprüsü, Bağlantı Yolları Ve Kavşak Düzenlenmesi

• (Devrek–Zonguldak) Ayrımı–Yenice-Karabük Yolu (2 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol, 52 km Sathi Kaplamalı Tek Yol ve 7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol (Binder), 16 adet tünel)

 

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• KASTAMONU - KARABÜK YOLU
• KASTAMONU-DADAY-(EFLANİ-PINARBAŞI) AYRIMI YOLU
• EFLANİ - PINARBAŞI YOLU

 

 

RAYLI TAŞIMACILIK İLE HALKIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ

Karabük il sınırları içerisinde 120 km’lik demiryolu ağı mevcuttur. Yıllık ortalama 143.182 yolcu ve 4,4 milyon ton yük taşınması gerçekleştirilmektedir. İldeki demiryolu taşımalarının hemen hemen tamamını Ülkü istasyonuna gelen demir cevheri ve kömür taşımaları oluşturur. Karabük’e ortalama Zonguldak’tan 1.100.000 ton/yıl kömür taşıması ve Kayseri, Sivas, Malatya ve Kırıkkale’den 2.200.000 ton/yıl demir cevheri taşıması yapılmaktadır.

 

DEVAM EDEN DEMİRYOLU ÇALIŞMALARI

 

SAKARYA-KARASU-EREĞLİ-BARTIN LİMANI BAĞLANTI DEMİRYOLU

Ülkemizin önemli demir-çelik üretim merkezlerinden birisini teşkil eden Ereğli Demir Çelik Fabrikası ve Karabük Demir-Çelik Fabrikasının demir cevheri ve kömür üretim girdileri ile üretilen demir-çelik mamullerinin Marmara Bölgesine en ekonomik şekilde nakliyesinin sağlanması amacıyla planlanmıştır.

 

Ayrıca, Karadeniz Havzasından gelecek olan yüklerin Karasu Limanı üzerinden taşınması ile İstanbul Boğazı trafiğinin azaltılmasına katkı sağlayacaktır. Adapazarı-Karasu Demiryolu hattının yapılması ile Karasu Limanı, Samsun ve Zonguldak’tan sonra Karadeniz’e demiryolu bağlantısı olan 3. Limanı olacaktır. Buda bölge sanayisinin daha fazla gelişmesine katkı sağlayacaktır.

 

62 km. uzunluğundaki ilk bölümünü teşkil eden “Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Altyapı Bağlantı Hattı”nın yapımına başlanmış olup çalışmalar devam etmektedir.

 

IRMAK-KARABÜK-ZONGULDAK SİNYALİZASYON VE
ELEKTRİFİKASYON PROJESİ

Proje Bedeli: 940 milyon TL

Hattın rehabilitasyonu ve sinyalizasyonu sayesinde hattın kapasitesi %44 oranında artacak günlük çalışabilen toplam tren sayısı 32’den 46’ya çıkacaktır. Yıllık brüt ton yük taşıma kapasitesi de paralel olarak 9 milyon 855 binden, 15 milyon 330 bine çıkacaktır.

 

 

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Karabük’de, GSM altyapısı olmayan 9 yerleşim yerine altyapı kurduk.

 

Karabük’de Genişbant Abone Sayısı 2016’da 156.419’a ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Karabük’de 2003 öncesi 473 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2016’da 1.102 kilometreye uzattık.

 

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           156.419

 

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          473

2016                           1.102

 

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 18 Pttbank Karabük’lülerin hizmetindedir.

 

PTTMATİK KARABÜK’ÜN DÖRT KÖŞESİNDE

11 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

 

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ

SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.